Tworzenie gier jest fajniejsze niż granie – ruszyła akcja programuj.gov.pl

wtorek, 31 stycznia 2017

Aż jedna trzecia Polaków to gracze. Ministerstwa nauki, rozwoju i cyfryzacji chcą zrobić z nich twórców gier, a z programowania uczynić specjalizację narodową. – Jeśli Polska może stać się w jakiejś dziedzinie liderem w Europie, to będą to gry wideo – powiedział Jarosław Gowin, wicepremier i minister nauki i szkolnictwa wyższego podczas inauguracji kampanii społecznej programuj.gov.pl, która ruszyła 31 stycznia. 

Polacy w światowej czołówce

Branża gier wideo jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki na świecie. W 2017 roku wartość globalnego rynku przekroczyć może 102 mld dolarów. Polska ma szansę w ciągu kilku najbliższych lat osiągnąć w nim 1-procentowy udział.

Zwłaszcza, że polscy programiści są najlepsi na świecie. W Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej Polacy zdobyli 101 medali, co pod względem liczby krążków daje Polsce drugie miejsce, tuż za Chińczykami. Wg HackerRank, międzynarodowej firmy rekrutacyjnej, Polska jest jednym z trzech krajów, z których pochodzą najlepsi specjaliści od wytwarzania oprogramowania. – W branżę gier wideo zaangażowani są artyści, naukowcy i przedsiębiorcy. Jest tu miejsce także na państwo. Chcemy wspierać sektor gier i kierować precyzyjnie strumień pieniędzy tam, gdzie może przynieść najlepsze efekty – dodał Gowin.

Gry – narodowa specjalizacja

Kampania społeczna programuj.gov.pl ma zachęcić młodych ludzi i ich rodziców do programowania, a także pokazać, że tworzenie gier daje większą frajdę niż samo granie. – Skoro gry wideo stają się naszym narodowym sportem, to pójdźmy o krok dalej, zacznijmy tworzyć gry i dobrze na tym zarabiać – stwierdził Jarosław Gowin.

– Mamy wszelkie przesłanki, aby twierdzić, że branża gier wideo stanie się naszą specjalizacją narodową. Po pierwsze mamy świetne kadry, po drugie ogromne sukcesy komercyjne na rynku – mam tu na myśli przede wszystkim Wiedźmina. A po trzecie wreszcie szerszy, globalny kontekst, czyli dynamiczny rozwój branży gamingowej. Musimy jedynie zwiększyć skalowalność rodzimego rynku. Stąd też pomysł na ogólnopolską kampanię społeczną, zachęcającą do nauki kodowania, której hasło przewodnie brzmi „Robienie gier jest fajniejsze niż granie” – mówił wicepremier Gowin.

TweetUp Game: koncert Percivala, Beksiński w VR i test gier

Kinowa premiera spotów odbyła się w Kinie Elektronik w Warszawskiej Szkole Filmowej. Emisji towarzyszył koncert zespołu Percival, twórcy soundtracku do trzeciej części Wiedźmina, a także TweetUpGame z udziałem Anny Streżyńskiej, minister cyfryzacji, Jadwigi Emilewicz, wiceminister rozwoju i Jarosława Gowina, ministra nauki. Po koncercie uczestnicy testowali przedpremierowe gry czołowych producentów m.in. 11 bit studios, a także przyglądali się obrazom Zdzisława Beksińskiego w technologii Virtual Reality.  

Programuj.gov.pl to ponadresortowa inicjatywa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Cyfryzacji i Rozwoju, Agencji Rozwoju Przemysłu i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju we współpracy z Warszawską Szkołą Filmową. 

Odnośniki

  • Tagi: Jarosław Gowin, ministerstwo nauki i szkolnictwa wyższego

    Pobierz darmowe oprogramowanie
    do przeglądania plików